Dyrast anbud vann när Vetlanda ska ha ny logga

200 000 kronor mer än billigaste anbudet. I upphandlingen av Vetlanda kommuns nya ”grafiska profil” vann det dyraste anbudet, rapporterar Vetlandaposten.

Höglandsnytt har tidigare rapporterat att Vetlanda kommun lägger 280 000 kronor på att förnya den 8 år gamla grafiska profilen.
Det visar sig också att det vinnande anbudet var 200 000 kronor dyrare än det billigaste.
”De ger oss mest för pengarna”, säger kommunkommunikatören Annelie Jönsson till Vetlandaposten.

[Redaktion]


Publicerat

i

av

Etiketter:

Kommentarer

4 svar till ”Dyrast anbud vann när Vetlanda ska ha ny logga”

  1. Profilbild för Ekonom
    Ekonom

    Lämplighet ska gå före allt prat om ”pengar finns i budget”.
    Magnus Färjhage kommunchef, första steget kostar 280 000 kronor och gäller endast att få fram ett beslutsunderlag till kommunstyrelsen innan sommaren, har du meddelat media.
    När Tommy Bohmans klubba senare har fallit i kommunstyrelsen och det nya projektupplägget därefter ska förverkligas, vilka pengar har du då tillhands för meningsfulla insatser för ett förverkligande. Sådant kan inte vara gratis.
    Vi har en tillräckligt bra grafisk profil i dag – ”punkt”.
    Magnus Färjhage är den i vår kommunadministration som ska stå i främsta ledet för att bevaka en sund ekonomistyrning. Magnus Färjhage gå hem och läs din läxa

  2. Profilbild för Den observante
    Den observante

    Vem vann anbudsförfrågan? Jag gissar att företaget börjar på T. Nån annan?

  3. Profilbild för Lars
    Lars

    hej bara undrar hur ser nuvarande logga ut?

  4. Profilbild för adam tröttson
    adam tröttson

    Detta är bara för mycket nu är det dags för dessa personer Färjhage & Bohman att börja använda sina egna pengar till Tokprojekt och använda skattebetalarnas pengar till att för omväxlings skulle något uppbyggligt istället för att BARA förstöra vår kommun