Johan Sjöberg: information viktigare än turtäthet

Möbelrikets Johan Sjöberg vill hellre se mer information och reklam för att få folk att åka mer kollektivt och menar att ett företag inte skulle gå att drivas på samma sätt som länstrafiken gjort. ”Vi bränner en miljon på invigning på ny möbelaffär i Malmö. Har ni lagt en enda krona på marknadsföring?” frågar han länstrafiken.

”Vi kan bli bättre men vi har misslyckats få ut att man får rabatt om man åker på kvällar på helger. Finns mycket att göra för att få it informationen”, säger länstrafikens representant Jan Peter Pettersson, trafikchef.
”Vi är fega på marknadsföring. Vi är duktiga på att trycka tidtabeller men lite kommunala och offentliga på marknadsföring. Vi måste bli bättre helt enkelt”, säger Carl-Johan Sjöberg, länstrafikens vd.
”Det är ju bara att dela ut gratisbiljetter till folk i Sävsjö och Stockaryd”, säger Johan Sjöberg om ett marknadsföringsknep.


Publicerat

i

,

av

Etiketter: