Kommunalt bolag brände 1,2 miljoner kr på trams – nu ska känd Eksjöföretagare rensa upp

Monsterfiaskot som aldrig kommer att glömmas. Så uruselt att det nästan inte går att tro att det är sant.

Jönköpings kommunala besöksbolag Destination Jönköping trodde att 75 000 personer skulle komma för att se en utställning om gladiatorer, slavar drivna till mordiska gärningar under romerska rikets tid, under sommaren.

Det var så fel det bara kunde bli. Bara drygt 9000 kom för att se utställningarna och det blev en brakförlust. Inte minst eftersom att bolaget bränt 1,2 miljoner kronor i annonsering hos två nätjättar, rapporterar SR.

Nu ska bolaget få en ny VD i form av Eksjöföretagaren Markus Axelsson, som också haft uppdrag som kommunal chef för företagsfrågor vid sidan om sitt eget företagande. Förhoppningen hos kommunala ledningen i Jönköping är att det ska bli bättre med en Högländare vid rodret.


Publicerat

i

, ,

av

Etiketter: