NYA UPPGIFTER: MELLANDAGSREAN ÄR DÖD!

Mellandagsrean tappar fäste i Sverige. Årets mellandagsrea väntas erbjuda blygsamma rabattsatser och i gengäld ett svalare intresse från konsumenter. Det visar statistik från jämförelsetjänsten Prisjakt.

Enligt statistik från Prisjakt så var köpintresset hela 73 procent större under veckan som omringade Black Friday 2018 än under mellandagsean 2017.

– Vi lever i en snabbrörlig marknad där rea-begreppet i princip dött ut. Det sker kampanjer på produkter varje dag, inte bara under reaperioder. Många konsumenter förstår detta och har blivit mer medvetna om köphetsen som råder. Lägg där till att fler istället handlar under Black Friday så är det inte så konstigt att mellandagsrean minskar i betydelse, säger Carl Vult von Steyern, Nordenchef på Prisjakt, i ett pressmeddelande.


Publicerat

i

,

av

Etiketter: