Skräcken på Höglandet: golvet sprack


En hyresgäst i Höglandsområdet fick sitt golv bytt efter att det spruckit, men först efter rejäla påtryckningar på hyresvärden.

Hyresgästen hade problem med ett golv i sin lägenhet. Golvet var så slitet att det gick sönder på vissa ställen. Trots felanmälningar till hyresvärden hände ingenting. Hyresgästen ringde därför till Hyresgästföreningen.
Hyresgästföreningen kontaktade hyresvärden som lovade att åtgärda golvet, men ingenting hände ändå.

Efter flera påtryckningar åtgärdades dock det slitna golvet. Hyresgästen fick även en ersättning som kompensation för att det hela tagit lång tid.

– Jag förstår att det kan vara frustrerande när inget händer trots att man felanmäler. Det kan tyvärr ofta vara så att man som hyresgäst måste ligga på och tjata på sin hyresvärd. Det här ärendet löste sig bra till slut, hyresgästen var mycket nöjd med att både få golvet åtgärdat och med att få en ersättning som plåster på såren för att det drog ut på tiden, säger Mariana Lesic, ärendehandläggare på Hyresgästföreningen, i ett pressmeddelande.


Publicerat

i

av

Etiketter: